Nalaten aan de kerk

De kerk, een ankerpunt dat zorgt dat de samenleving menselijk blijft, in navolging van Jezus Christus. Een kerk die inspireert, onrecht aan de kaak stelt en een praktische helpende hand biedt. U kunt de kerk steunen, ook in uw testament.

U kunt dit doen door de kerk als begunstigde op te nemen in uw testament. Daarin kunt u vastleggen dat u naast kinderen, familie of vrienden ook de kerk laat delen in wat u zelf mocht ontvangen. Als u een bedrag wilt nalaten aan de kerk kunt u zelf een bedrag vaststellen (een legaat) of u kunt de kerk via een erfstelling benoemen tot (mede-)erfgenaam.

Er kunnen verschillende redenen zijn om de kerk op te nemen in uw testament. Dat is voor ieder heel persoonlijk. De een doet dit uit betrokkenheid met een wijkgemeente, een ander vanuit de wens het geloof door te geven. Een derde wil het werk van de kerk in de samenleving steunen. Op welke manier voelt u zich verbonden?
Met uw nalatenschap draagt u bij aan een kerk die ook in de toekomst een vitale gemeenschap vormt die diaconaal en missionair aanwezig is in Driebergen en in de wereld. Wat u nalaat krijgt zo een bestemming dichtbij huis (en verder weg) en dichtbij uw hart.

Spreekt het delen van uw nalatenschap met uw kerk u aan? Wij hebben een folder die u hierover informeert. Deze is verkrijgbaar bij de ingang van de kerkzaal en op het kerkelijk bureau. Wilt u deze toegezonden krijgen stuur dan een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel 0343 - 513570

U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met uw notaris.